Forum Dijeta
Dobrodošli na forum zdravog života i zdravog načina ishrane, ako želite, registrujte se i pomozite nam da kao zajednica izgradimo ovaj forum.

Forum Dijeta

Forum zdravog zivota i zdravog nacina ishrane
 
PrijemPrijem  KalendarKalendar  FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja  TražiTraži  Lista članovaLista članova  Korisničke grupeKorisničke grupe  Registruj seRegistruj se  PristupiPristupi  

Share | 
 

 Diet Code dijeta

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Administrator
Administrator
Administrator
avatar

Broj poruka : 46
Poeni : 147
Reputacija : 9
Datum upisa : 03.10.2010
Godina : 52
Lokacija : Novi Sad

PočaljiNaslov: Diet Code dijeta   Pon 27 Jun 2011, 20:29

Diet Code
Šta je jeo Leonardo dok se u njegovoj glavi rađao osmeh Mona Lize? Diet code zasniva se na namirnicama iz doba renesanse.
South beach, Atkinsova, zona, raw food dijeta i dijeta prema krvnim grupama - zvuči poznato? E, pa ovih su dana savremene dijete dobile ozbiljnog konkurenta, alternativu u novom-starom mediteranskom načinu prehrane i života.
Diet code, životni i prehrambeni pokret i način, svoju komparativnu prednost osigurava pred drugim redukcijskim dijetama negujući strast prema ukusnoj hrani, gurmanstvo i hedonizam, a oslanja se na pravilno kombinovanje prave hrane. Autor knjige daje obećanje kojemu, predviđamo, mnogi neće odoleti – uz dobru hranu, zdravlje i zadovoljstvo moguće je postići idealnu težinu.
Dijeta po kodu zasniva se na unosu 52% ukupnih kalorija iz ugljenih hidrata, 28% iz masnoća i 20% iz proteina, odnosno zlatnog odnosa namirnica, do kojeg je autor došao proučavajući metaboličke procese, nutricionističke postavke, kao i druge dijete. Diet code je hommage renesansi, Italiji 15. veka, toskanskim brdima, ponovnom buđenju i procvatu ljudskih vrednosti, kulture, umetnosti i znanosti. Zasniva se na hrani kakvu su, pretpostavlja se, jeli i u doba renesanse – svežoj, lokalnoj, celovitoj, punoj nutritivnih sastojaka, bez antibiotika i pesticida.
Jer i sam je Da Vinči, koji je bezbroj puta odredio kanone lepote i delima pomicao granice realnosti, svoj ručak zasnivao na hlebu, siru i vinu.

Živeli ugljeni hidrati, živeo hleb
Zaboravite ono o čemu ste slušali ili čitali posljednjih godina, jer Stephen Lanzalotta, autor knjige Diet Code, tvrdi i u svojoj knjizi od 300-ak stranica argumentovano tvrdi da su nam ugljeni hidrati, uz pravi izbor, količinu i kombinaciju, veliki prijatelji. Dakle, svi vi kojima je nazmisliv život bez testenine, krompira, pizze i naravno, hleba, možete dobrotu bogate ugljenim hidratima vratiti na sto i to u omjeru od 52%.
Ukoliko ste prihvatili činjenicu da nas uz pravi izbor i količinu ugljenih hidrata ne goje, evo još jedne podjednako ohrabrujuće – ni masnoće, uzevši u obzir iste osnove, našem organizmu nisu neprijatelji. Konzumirate li omega-3 i mononezasićene masnoće, vašem telu činite veliku uslugu.
Sjećate li se one poznate uzrečice raskošne Sofije Loren: "Everything you see, I owe to pasta." ili "Sve što vidite dugujem testenini."? Stephen Lanzalotta bi to isto mogao tvrditi za hleb, s kojim je i započeo svoj zlatni biznis. Sa svojom knjigom autor najavljuje veliki povratak hleba, citirajući staru talijansku poslovicu "Senza il pane tutti divento orfano." – "Bez hleba smo svi siročići".
Hleb kojeg Lanzalotta nudi original je hleba kakvog poznaju naši preci iz 15. veka, uz dodatak soli kako bi bio sličniji hlebu na kakvog smo navikli. Svoj savršeni hleb Lanzalotta kreira na idealnom odnosu brašna, vode i soli, koristeći pritom numerologiju, geometriju i matematiku. Tako Lanzalottov hleb ima 1,618% soli u odnosu na količinu brašna. Autor je za svoj hleb dizajnirao i posebnu peć prema principima zlatnog odnosa, a hleb prodaje u svojoj pekari ''Sophia'' (grč. mudrost), te ga nudi u svom restoranu u sklopu "Da Vinci plates".

Malo matematike
Zlatni oodnos će vam verojatno najpre biti poznat iz primene u dizajnu, ali ga možete pronaći i na brojnim mjestima u prirodi. Phi ili zlatni odnos tako ispisuje spirale i krivulje, objašnjava rast i pokret. Ima ga posvuda, od puževljeve kućice, rasporedu grana stabala, načinu na koji lete ptice, plivaju ribe, u obliku valova i kretanju galaksija.
Za nas je ipak najvažnija teorija da zlatni odnos upravlja strukturom našeg tela. Zlatni odnos je proporcija niza brojeva poznatih kao Fibonaccijev niz (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, ...). Svaki broj iz te serije, podeljen s prethodnim brojem iz tog istog niza, daje približno isti rezultat. Na primer, 34 podeljeno s 21 je 1,619, broj 55 podijeljen s 34 iznosi 1,6176, a 89 podijeljeno s 55 je 1,6181. Kako serija raste i brojevi postaju veći, količnik, kao rezultat deljenja dva susedna broja, postaje manji i bliži vrijednosti 1,618 ili phi. Phi je, dakle, beskonačna vrijednost.
Leondardo je, istražujući zlatni odnos i Fibonaccijev niz, osvežio drevnu ideju posuđenu iz arapskog i vedskog saznanja. Tako je Leonardo zlatni odnos video u egipatskim piramidama, oblinama Stradivarijeve violine i pročelju crkve Notr Dam. Zlatni odnos stoji i iza Mona Lizinog osmeha, a u njegovim slikama određuje skladnost ljudske figure.
Slijedeći načela zlatnog niza, Stephen Lanzalotta je phi stavio u središte svoje dijete, prilagođavajući prehranu načinu na koji smo građeni i čineći je skladnom čoveku. Želite li jesti onako kako ste građeni?

Izbor hrane i kombinacija
Diet code je izbalansiran, zdrav, celovit i ispunjavajući način prehrane, koji prati vaš ukus i prilagođava se vašem organizmu. Kako bi postigli optimalne rezultate prehranom, potrebno je hranu ispravno odabrati, kombinovati, porcionirati i prilagoditi induvidualnim metaboličkim potrebama. Idealna težina svakog pojedinca ovisi o metabolizmu i brzini potrošnje unesenih kalorija.
Dobrim izborom hrane i kombinacijom ubrzajte metabolizam i usporite život i proces starenja. Osnova ovog uravnoteženog, ni po čemu ekstremnog prehrambenog stila jesu ugljeni hidrati i umerena količina belančevina i "korisnih" masnoća. Iako nas ni jedna grupa hrane ne čini debelima, već naš apetiti i odnos prema njoj kao i životni stil, idealan je odnos hranjivih tvari koje bi trebali unositi u organizam: 1/2 ugljenih hidrata, 1/5 belančevina i 1/3 masti. Pritom neka 3/4 ukupnog dnevnog unosa kalorija potiču od biljnih, a 1/4 od namirnica životinjskog porijekla.
Dakle, prema Diet codu, konzumiranjem hleba, ribe, sira, povrća, mesa, orašastih plodova i vina i prateći principe dijete, može se postići i održati optimalna linija i odličan zdravstveni status. Pritom se odabira lokalna hrana, sezonska, a obroci se konzumiraju u društvu.
Pet osnovnih dnevnih obroka sastavlja se iz sledećih skupina namirnica: žitarice (hleb, testenine, žitarice u zrnu i pahuljice), povrća i voća, masnih proteina (sirevi, koštunjavi plodovi, semenke, masline, avokado), nemasnih proteina (riba, živina, meso, sveži kravlji sir, jaja) i skrobnih proteina (krompir, pasulj, grašak, kukuruz, jogurt).
Kombinovanje namirnica je podjednako važan proces kao i izbor namirnica i njihova količina. Iz svake od gore navedih skupina namirnica formirajte parove (na primer, hleb i sir, palenta i žalfija, paradajz i bosiljak itd.). Bitno je samo da je u jednom obroku samo jedna namirnica bogata ugljenim hidratima. Kako bi kreirali tri veća dnevna obroka, odaberite namirnice iz 3 grupe namirnica.

Bez čega nema diet coda
- domaćeg hleba
- žitarica
- mahunarki
- luka
- svežeg peršuna
- seckanog paradajza
- jabuka
- limuna
- grožđica
- tunjevine ili sardine iz konzerve
- maslinovog ulja
- sira
- jaja
- jogurta.

Učenik, šegrt ili stručnjak
Svi sljedbenici diet coda nalaze se na jednoj od 3 razvojne stepenice. Učenici, stažom najmlađi među diet-codašima, uvode se u diet code prehrambeni i životni stil. U toj se fazi usresređuju na pravilan izbor hrane i porcije. Šegrt svoj izbor hrane i odnose količine nastoji učiniti rutinom, dok stručnjak sasvim spontano, jer je već usvojio sva potrebna znanja i ima iskustvo, živi prema načelima diet coda. Stručnjak, kao vrhunac koji možete postići sledeći načela diet coda, ujedinjuje matematiku i emocije, pravilo i ukus, spontanost i znanje, merenje i značenje, kako bi konačno dobio precizne, konstatntne, predvidljive i kontrolisane rezultate.
Na putu od učenika do stručnjaka vodit će vas stručne smernice, ciljani jelovnici i 80-ak izvrsnih autorskih recepata. Nabavite li knjigu (za sada je dostupna samo na engleskom jeziku) i odlučite li se pozabaviti receptima, moraćete naći kalkulator za pretvaranje mernih jedinica, jer je količina namirnica uglavnom iskazana u uncama i funtama. Dijeta je izvrsno primenjiva u vegeterijanskoj i veganskoj prehrani, pogodna i za one koji se vole osladiti sočnom šniclom, a njena vrlina je i mogućnost prilagođavanja svačijem ukusu.

Kritika
Stephen Lanzalotta, autor dijete i knjige, za sebe kaže da je slikar, muzičar, pekar, kuvar, da obrađuje drvo i da je renesansni čovjek. Njegova dijeta ne donosi ništa spektakularno, ne otkriva revolucionarne nutricionistička saznanja, već se oslanja na principe mediteranske prehrane i neka opšte poznata načela uravnotežene prehrane.
Knjiga i dijeta lansirane su i namenjena pre svega američkom tržištu zatrpanom fast fudovima, gotovom hranom, problemom gojaznosti, nedostatku bio-hrane, običaju kupovine i hranjenja na veliko i ishrane ''s nogu'', što za posledicu ima stroge redukcijske dijete, koje delimično ili potpuno izbacuju s jelovnika namirnice ili cele skupine namirnica.
Stoga želimo da ova dijeta, ali više način prehrane i života ponovno okupi ljude za stolom, vrati tri glavna i dva međuobroka, doručak te raznovrsne i sezonske namirnice na sto. Da, da, i dobri stari hleb.

Autor Stephen Lanzalotta i njegova knjiga


Izvor Coolinarka
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://forumdijeta.forumsr.net
 
Diet Code dijeta
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» Jo-Jo Efekt - nuspojava loše planiranih redukcijskih dijeta
» Citrus dijeta
» Zasto dijeta ne uspeva
» Ishrana/dijeta kod hronicnog gastritisa (autor:Pelagija)
» Najbolja hrana za mozak

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Forum Dijeta :: Dijete :: Ostale dijete-
Skoči na: