Forum Dijeta
Dobrodošli na forum zdravog života i zdravog načina ishrane, ako želite, registrujte se i pomozite nam da kao zajednica izgradimo ovaj forum.

Forum Dijeta

Forum zdravog zivota i zdravog nacina ishrane
 
PrijemPrijem  KalendarKalendar  FAQ - Često Postavljana PitanjaFAQ - Često Postavljana Pitanja  TražiTraži  Lista članovaLista članova  Korisničke grupeKorisničke grupe  Registruj seRegistruj se  PristupiPristupi  

Share | 
 

 Hipoenergetska redukciona dijeta od 4200 kJ (1000 kCal)

Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Ići dole 
AutorPoruka
Administrator
Administrator
Administrator
avatar

Broj poruka : 46
Poeni : 147
Reputacija : 9
Datum upisa : 03.10.2010
Godina : 52
Lokacija : Novi Sad

PočaljiNaslov: Hipoenergetska redukciona dijeta od 4200 kJ (1000 kCal)   Pet 29 Apr 2011, 20:23

Hipoenergetska redukciona dijeta od 4200 kJ (1000 kCal)

Pre nego što počnete sa ovakvim režimom ishrane zbog Vaše bolje motivacije prethodno izmerite obim struka i vašu težinu kako bi mogli da vodite tačnu evidenciju i pritom beležite pravilno rezultate. Merite se jednom u nedelju dana.

Putem interneta informišite se o kalorijskim vrednostima namirnica bez opterećenja, pogledajte tabele u slobodno vreme i sastavite spisak svih namirnica koje sadrže mali broj kalorija. Kupujte sveže povrće na pijacama i planirajte vaše obroke unapred kako bi u kupovini lakše birali namirnice.

Opšta upustva:

  1. Dijetetskog uputstva se treba pridržavati svakodnevno sve dok se ne postigne normalna telesna težina,
  2. Uspeh lečenja (dijete) prvenstveno zavisi od ispravne ishrane,
  3. Tokom lečenja (dijete) treba težiti normalnoj telesnoj težini koja se lako može proračunati ako se od telesne visine oduzme 100 što predstavlja približno normalnu telesnu težinu,
  4. Merite se jednom nedeljno na istoj vagi, otprilike podjednako obučeni, najbolje ujutru, posle stolice,
  5. Uz dijetetsku ishranu, neophodno je svakodnevno bavljenje fizičkom aktivnošću (trčanje, plivanje, vožnja biciklom, brzo pešačenje ili neka druga slična aktivnost) u trajanju od jednog sata,
  6. Hranu pripremati isključivo na ulju. Povrće kuvati u vodi uz dodatak ulja, dok se brašno ne sme upotrebljavati. Jednom upotrebljeno ulje ne koristiti ponovo za pripremanje hrane,
  7. Preporučuje se da se nedeljno tri obroka mesom zamene uzimanjem morske ribe,
  8. Jednu količinu mesa (otprilike jednu petinu) zameniti uzimanjem soje,
  9. Za zaslađivanje koristiti samo veštačka sredstva za zaslađivanje (Natren, Saharin i sl.) ili pak napitke piti bez njihovog dodatka,
  10. Za pripremanje namirnica preporučuje se upotreba pretis lonca ili teflonskog posuđa.
  11. Smanjiti unos kuhinjske soli i slanih materija.
Primeri jelovnika:

Prvi jutarnji obrok:
Pre odlaska na posao/školu savetujemo uzimanje šolje obranog mleka, jogurta ili kravlje kiselo mleko (3 dcl).

Doručak: (između 9-10 sati)
Hleb: 1/2 parčeta polubelog ili crnog debljine prsta, ili 1 parče ražanog hleba debljine prsta ili 1 kifla ili 1 pereca.
Napitak: 1 dl (šolja uobičajene veličine) obranog mleka ili jogurta ili čaša kravljegkiselog mleka ili čaja bez šećera koji može biti zaslađen veštačkim sredstvom za slađenje.
Dodatak: 1 kuvano jaje ili 1 viršla ili 2 kašike posnog sira ("švapski") ili 1 ravno napunjena kašikica margarina za premaz ili pola kutije sardine bez ulja ili odrezak praške šunke ili šunkarice koja će po veličini prekriti dozvoljeno parče hleba (45 gr).

Užina: (između 12-13 sati)
1 manja jabuka ili narandža ili breskva ili kručka ili 2 kajsije ili jedna šaka sitnog voća (trešnje, višnje, kupine, maline, ribizle, jagode i sl, ali bez šećera).

Ručak: (između 14-15 sati)
Supe: 1 2 kašike za spianje supe (bela supa, ali bez rezanaca, knedli i sl.) ili supa od povrća ili paradajz čorba (supa nije obavezna ali se preporučuje),
Povrće:
1 kašika za sipanje supe (200 gr) slatkog ili kiselog kupusaili spanaća ili tikvica ili boranije ili kelja ili karfiola ili graška ili kelerabe, šargarepe. Povrće kao što je krompir, pirinač, pasulj i sl. pripremati najviše jednom nedeljno, a uzimati ga u manjoj količini od prethodnog (1/2 kašike za spianje supe ili 100 gr). Ako se odlučite da jedete pečeni krompir najbolje je da ga jedete kao glavno jelo uz kupus ili zelenu salatu ili neku drugu sezonsku salatu.

Napomena: Ne jesti krompir zajedno sa mesom i pridržavati se sledećih pravila
- Proteini salata
- Skrob salata

- Ugljeni hidrati salata


Meso: 1 odrezak (150 gr) kuvanog ili zajedno sa povrćem dinstanog mesa: živinsko, govedina, teletina, morska riba i tek na kraju nemasno svinjsko meso. Dozvoljeno je od preporučene vrste i količine mesa načiniti faširanu šniclu a povremeno i meso sa roštilja.
Salate: po izboru i vrsta i količina a posebno preporučujemo zelenu salatu, paradajz, papriku, krastavce, svež kupus, kiseli kupus, kao i sve vrste zimskih salata. Cvekla nije zabranjena ali je ipak treba ređe upotrebljavati.

Užina: (između 17-18 sati)
Voće, po vrsti i količini kako je ranije navedeno (vidi užinu između 12-13 sati), ili šolja mleka ili jogurta ili kravlje kiselo mleko.

Večera: (između 20-21 sati)
Videti uputstvo dato kod doručka.

Najstrožije se zabranjuje svako uzimanje hrane izmežu navedenih obroka, a posebno uzimanje svih slatkiša, slatkih napitaka, meda, alkohola, slanih štapića, čipsa, kikirikija i sl.

Od sokova se dozvoljavaju sokovi bez šećera (namenjeni dijabetičarima), ili sokovi koje ste sami pripremili bez šećera.

Ako imate potrebu da popijete čašu alkohola preporučuje se belo vino ili tanki špricer.

Uz ovu dijetu pripremajte svoj hleb, zabranjeno je konzumiranje hleba i ostalog peciva iz pekare.

Recept za Hleb:

350 grama graham brašna, 100 grama belog brašna promešati u posudi i u tu mešavinu dodati - pečene lanene i susam semenke, ovsene pahuljice, kim, usitnjeni korijander ... promešati. Nakon toga dodati 3 kašike ulja i jednu kašikicu soli.

U drugu posudu pripremiti 300-400 ml tople vode, (1/2 svežeg kvasca ili 1 ceo kvasac u kesici) i kašikicu šećera. Razmutiti sve dobro i od gore posuti kašikicom belog brašna nakon čega čekamo 5-10 min da kvasac lagano naraste.

Sipamo kvasac sa vodom u mešavinu brašna i semenki i mesimo na ploči posutoj belim brašnom. Kada ste umesili testo (5-10 min) podelite ga na 2 jufke. Svaku jufku razvijemo u deblju elipsu koju uvijamo u formu vekne hleba. Premestimo vekne u tepsiju sa masnim papirom i pustimo da naraste 10 min. Rernu prethodno zagrejemo na 210 stepeni i pečemo hleb oko 35 minuta.
Nazad na vrh Ići dole
Pogledaj profil korisnika http://forumdijeta.forumsr.net
 
Hipoenergetska redukciona dijeta od 4200 kJ (1000 kCal)
Pogledaj prethodnu temu Pogledaj sledeću temu Nazad na vrh 
Strana 1 od 1
 Similar topics
-
» OPREZNO DO VITKE LINIJE
» SAZNAJTE NEŠTO NOVO PRE POČETKA DIJETE
» Jo-Jo Efekt - nuspojava loše planiranih redukcijskih dijeta
» Citrus dijeta
» Zasto dijeta ne uspeva

Dozvole ovog foruma:Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Forum Dijeta :: Dijete :: Ostale dijete-
Skoči na: